Nu är årsredovisningen 2025 klar. Den har också delats ut i alla medlemmars brevinkast.
Nu är årsredovisningen 2025 klar. Den har också delats ut i alla medlemmars brevinkast.
Den 19 november 2025 meddelade tingsrätten dom i målet om muren och fann att franska ambassaden förlorade tvisten. Ambassaden överklagade domen till hovrätten, men hovrätten beslutade den 10 februari att inte meddela prövningstillstånd. Den 10 mars fick vi besked om att franska ambassaden inte hade överklagat hovrättens beslut att inte meddela prövningstillstånd. Tingsrättens dom har därmed vunnit laga kraft. Det innebär att vi nu slutligt har vunnit målet. Ambassaden har betalat rättegångskostnaderna och målet är därmed avslutat.
Vi har tillsammans med grannföreningen installerat IMD, individuell mätning och debitering av el. Det betyder bland annat att vi medlemmar inte längre behöver betala för den fasta abonnemangsavgiften utan bara för förbrukad el plus en mindre fast kostnad på 60 kr per månad. Kostnaden för din el redovisas på månadsavin från föreningen och du får inte längre någon avi från ditt eget elbolag. Avtalen med alla specifika elbolag sägs nämligen upp när bostadsrättsföreningen bestämmer sig för IMD. Du behöver inte kontakta ditt elbolag.